You are currently viewing 10 עצות להתחיל את השנה בטוב
תמונה: pixabay

10 עצות להתחיל את השנה בטוב

ברוכה הבאה 2021. 

כשאנחנו אומרים שנה טובה, כדאי לנו לחשוב איך אנחנו יכולים להפוך אותה לכזאת.

איך נגדיר אותה כטובה לנו?

מה היינו רוצים שיקרה בה? 

ואיך נוכל לקבל בשלווה את כל מה שהיא צופנת, את כל מה שהיא תביא לנו ללא ידיעתנו, מבלי שתיכננו, אולי כפי שלא היינו רוצים?

יש כמה דברים שביכולתנו לעשות כדי להפוך את 2021 (וכל שנה שתבוא אחריה) ליותר נעימה, יותר ממוקדת בעבורנו, יותר קרובה לחיים כפי שהיינו רוצים אותם. 

1

ההצעה הראשונה שלי היא לוותר. 

ללמוד לוותר.

להגיד לא. 

להשיל. 

להגיד לא לכל מה שלא משרת אותנו. לכל מה שעושה לנו לא טוב. לכל מה שפוגע בנו. לכל מה שמבלבל אותנו. לכל מה שמרחיק אותנו מעצמנו. 

להשיל את את כל שמכביד עלינו, מטעה אותנו ומסיט אותנו מהדרך שלנו.

למשל, לוותר על צפייה בטלוויזיה. אם באופן מוחלט. אם זה רק על תכנים מסויימים, אולי חדשות, אולי תוכניות שלא מכבדות את המשתתפים בהן. אולי לוותר על חלק מהשעות שאנו מקדישים לה. 

2 תהיו פחות בטלפון

הסירו אפליקציות שואבות ומשככות כאבים זמניות כמו פייסבוק. אפליקציות שאי אפשר להסיר אולי כמו וואטסאפ אפשר להסיר מהדסקטופ ולהשתיק את הנוטיפיקיישנס באופן מוחלט, ופשוט להיכנס לבדוק הודעות בתדירות כלשהי שנכונה לכם.

3 תמדטו (תעשו מדיטציה)

פשוט תתחילו. כבחורה עם הפרעות קשב היה לי סופר קשה להתחיל עם זה. ישבתי למדוט לדקה שבמהלכה הצצתי מספר פעמים כדי לבדוק כמה עוד נשאר לי. 

אבל שריר הריכוז מתחזק. הפרעות הקשב שלי עדיין חמורות ומתעתעות בי, הן פחתו באופן ניכר. כנ"ל האימפולסיביות. אני היום מצליחה לשים יותר רווח בין הגירוי לתגובה. 

4. בצעו פעילות גופנית

עדיף יוגה, שהיא עצמה מדיטציה בתנועה, אבל כל פעילות שמתאימה לקצב שלכם היא טובה. הליכה, ריצה, אימוני כוח, פילאטיס. רק תעשו אותה. מספר פעמים בשבוע. תתחייבו אליה. זה משפר את כל הפרמטרים. את הבריאות, את השלווה, את המרץ.

5 תחזרו לראות אנשים ולדבר איתם

במיוחד בבית, עם המשפחה, עם האנשים הכי קרובים אליכם והכי אהובים, עם החברים – תראו אותם. דברו איתם. הקדישו זמן להקשיב להם. לדעת מה קורה איתם. לשמוע מה דעתם.

6. תקראו ספרים

ספרים משובבים את הנפש, מעשירים אותה, וגם את השפה כמובן, וגם את היכולת שלנו לדמיין.

7. תכתבו 

תכתבו כתיבה ספונטנית. זה לא צריך להיות כתוב יפה או מעניין. זה לא צריך להיות מנוסח יפה וברור. תכתבו כל מה שעולה לכם בראש. כתיבה ספונטנית משפרת את ההרגשה, מורידה מועקות מהלב, מעלה דברים מהתת מודע שלפעמים אפילו לא ידעתם שמטרידים אתכם ומסייעת לכם להתגבר על דברים אפילו בלי שהתכוונתם. אתם לא צריכים לקרוא את זה אח"כ. אפילו לא לשמור את הדפים. תכתבו כדי להכיר את עצמכם.

8. תלמדו משהו חדש

פורטוגזית, נגרות, היסטוריה, סריגה. תלמדו משהו שמעניין אתכם. כיום ניתן ללמוד כל דבר ואפילו מכל מקום באמצעות קורסים מקוונים

9. תטיילו בטבע

תמצאו את הטבע הכי קרוב שיש לכם לבית ותבקרו אותו כל מתי שמתאפשר. טיול בטבע פותח את הלב ומשחרר

10. תאכלו אוכל שעושה לכם טוב

עדיף כמובן בריא ומזין. אולי אתם מאמינים שאוכל בריא לא טעים, או שלא יהיה לכם כייף לאכול אותו. אתם עשויים לגלות שיש מאכלים שאתם דווקא ממש נהנים לאכול. לפחות תטעמו. 

כתיבת תגובה